رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

دکتر رژیم کتوژنیک

  رژیم کتوژنیک  پژوهشگران اخیرا دریافتهاند پیروی از یک رژیم خاص میتواند موشها را از ابتلا به آنفلوآنزا محافظت کند. رژیم کتوژنیک آنلاین محققان دانشگاه ساوت فلوریدا آمریکا با مطالعه بر روی موشها دریافتند رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی بدن، میتواند به کاهش حملات صرع نیز کمک کند؛ رژیم غذایی کتوژنیک حاوی میزان بالا چربی و میزان کم پروتئین و کربوهیدرات هاست. آبگوشت یا عصاره قلم یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف در رژیم غذایی کتوژنیک است. اگر بلند کردن وزنه برای شما گزینه ای مناسب نیست ، انجام برخی از تمرینات قلبی مانند پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری یا شنا کافی است. رژیم کتوژنیک  در بیماران آسیب پذیر مانند سالمندان، عفونت میتواند کشنده باشد و در برخی موارد نیز عواقب فاجعه بار داشته باشد. نتایج یک تحقیق در اتریش نشان میدهد که برخی رژیمهای غذایی کتوژنیک خطری جدی را به دنبال دارند. این عفونت از طریق کنه پاسیاه که بسیار ریز است به انسان منتقل میشود.

در برخی موارد این عفونت برای سالها تشخیص داده نمیشود، زیرا با علائمی مشابه با بیماریهای دیگر از قبیل: سندرم خستگی مزمن، اماس، زوال عقل و فیبرومیالژیا (Fibromyalgia) همراه است. این عفونت از طریق کنه پاسیاه که بسیار ریز است به انسان منتقل میشود. همچنین این رژیم میتواند راهی برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر باشد.

در واقع در رژیم کتو، کربوهیدرات مصرفی کاهش یافته و با چربی جایگزین میشود در نتیجه سطح کربوهیدرات بدن کم شده و به مرحلهای از سوخت و ساز به نام کتوزیس میرسد.در چنین شرایطی، بدن برای سوختوساز و تأمین انرژی، چربیها را میسوزاند. محققان به افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس توصیه میکنند از چنین رژیمهای غذایی پرهیز کنند.

در چنین وضعیتی چون منبع تامین سوخت کربوهیدرات بدن قطع میشن. بررسیهای محققان نشان داد که همه اثرات مثبت و منفی این رژیم غذایی به نوعی از سلولهای ایمنی به نام سلولهای گاما دلتا تی (gamma delta T-cells) که از بافتهای بدن محافظت میکنند بستگی دارد. در اینجور مواقع میتوان از مکملهای غذایی زیر نظر پزشک یا مشاور تغذیه استفاده نمود. افرادی که از این رژیم تبعیت میکنند، در وعدههای غذایی خود از گوشت، ماهی، مرغ و دیگر ماکیان و سبزیجاتی که کربوهیدرات و کالری پایینتری دارند، استفاده میکنند.

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پُرچرب و کم کالری است. به گزارش ایرنا اگرچه دانشمندان و متخصصین سلامت به تلاشهای خود برای دستیابی به درمانهای جدیدی برای مقابله با آنفولانزا ادامه میدهند اما ممکن است رمز این معما در سیستم ایمنی بدن نهفته باشد و با پیروی از یک رژیم غذایی کتوژنیک فعال شود.

رویداد۲۴ رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که به تازگی اعلام شده فوایدی غیر از لاغری هم برای بدن دارد. از میان کربوهیدراتها، فروکتوز که یک قند ساده است در مهمترین رتبه قرار دارد. رژیمهای «پالئو»، «ساحل جنوبی» و «اتکینز» همه در این دسته قرار میگیرند. افزودنیهای غذایی: همه غذاهایی که افزودنیهایی مانند مونوسدیم گلوتامات دارند باید به مدت ۳۰ روز از رژیم غذایی کنار گذاشته شوند. دریافت رژیم کتوژنیک انلاین به گزارش شریان نیوز، نتایج بررسیهای انجام شده روی موشهای آزمایشگاهی حاکی از آن است که انواعی از رژیمهای غذایی کتوژنیک که حاوی مقدار بالایی از چربی هستند میتواند التهاب پوست را تشدید کنند. بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک محققان دریافتند موشهای تغذیه شده با رژیم غذایی کتوژنیک در مقایسه با موشهای تغذیه شده با رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتها، توانایی بهتری در مبارزه با ویروس آنفلوانزا داشتند. متخصص رژیم کتوژنیک به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر شما هم مانند میلیونها نفر دیگری که به دنبال شیوه جدیدی از تغذیه هستند سعی دارید رژیم غذایی مناسبی برای خودتان پیدا کنید، شاید رژیم کتوژنیک که این روزها شهرت زیادی پیدا کرده توجه شما را به خود جلب کرده باشد. اما با استفاده از این منابع معتبر نمیتوانید وزن کم کنید، وزن خود را بالا ببرید، چربی بسوزانید و عضله بسازید.

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی مبتنی بر کربوهیدرات کم و چربی زیاد است و بدن را وادار میکند برای تامین انرژی خود از چربی به جای قند استفاده کند. البته قبل از هر چیز در مورد نیازهای غذایی خود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. یک رژیم پر از پروتئین و چربی ممکن است تاثیر بیشتری در کاهش وزن داشته باشد، البته این موضوع هنوز اثبات نشده است. افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال میکنند باید ۷۵ درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از چربیها، ۲۰ درصد آن را از پروتئین و ۵ درصدش را از کربوهیدراتها دریافت کنند.  

رژیم آنلاین کتوژنیک

  باید آنها را با شدت بالا بهمدت ۲۰ ثانیه انجام دهید، سپس ۱۰ ثانیه استراحت کنید و تا ۴ دقیقه این روند را تکرار کنید.  

رژیم کتوژنیک

  رژیمهای غذایی کم کالری با اطمینان در طی ۱۲ هفته ۱۵درصد تا ۲۵درصد از وزن بدن را کاهش میدهند. برای تجربه کاهش وزن سالم و همیشگی باید از رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی متناسب با شرایط بدنی و هدفتون استفاده کنید. غلات: صرف نظر از شیوه فرآوری آنها باید خوردن انواع غلات مانند ذرت، جو، برنج و گندم را محدود کنید.  

دکتر متخصص رژیم کتوژنیک

  محمودی در ادامه بیان کرد: این رژیم حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد تا درست و اصولی تنظیم شود. این موضوع می تواند یکی از مهم ترین مواردی باشد که در فروش محصولات کتوزیست در نظر گرفته میشود و موجب میشود تا روند کاهش وزن به صورت کاملا طبیعی باشد. این مسئله تا حدی به این دلیل است که کمبود خواب، نوسانات روزانه در هورمونهای اشتها را مختل میکند و موجب میشود که تنظیم اشتها در بدن درست انجام نشود.

نتیجه این اتفاق قرار گرفتن بدن در وضعیتی متابولیک به نام کتوزیس -کتوز- است.بر خلاف رژیمهای کم کربوهیدراتی که روی مصرف زیاد پروتیین تمرکز میکنند، رژیم کتوژنیک روی مصرف زیاد چربیها متمرکز میشود. انواع رژیم کتوژنیک برای افرادی که به دنبال کاهش وزن، بهبود دیابت و سلامت متابولیک خود هستند، بسیار مفید است. رژیم غذایی کتوژنیک این روزها شهرت زیادی میان افرادی دارد که سعی دارند وزن کم کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا ، اگر شما هم مانند میلیونها نفر دیگری که به دنبال شیوهی جدیدی از تغذیه هستند سعی دارید رژیم غذایی مناسبی برای خودتان پیدا کنید، شاید رژیم کتوژنیک که این روزها شهرت زیادی پیدا کرده توجه شما را به خود جلب کرده باشد. اما اگر شما فقط برنامه غذایی روزانتون رو طبق چیزی که براتون تنظیم شده ( مثل رژیم Z217 ) در اختیار داشته باشید و فقط از اون استفاده کنید، دیگه سختی وجود نداره.

رژیم کتوژنیک از جمله روش های لاغری سریع است، اما در صورتی که بدون مشورت با متخصص و پزشک شروع به اجرای برنامه رژیم غذایی کتوژنیک نمایید، زمینه را برای آسیب رساندن به بدن خود به راحتی مهیا خواهید کرد. غذاهای رژیمی بدون قند چون دارای مقدار زیادی قند الکی هستند و با فرآوری های زیادی تولید شده ان،د برای بدن چندان مفید نیستند و در رژیم کتوژنیک از برنامه غذایی حذف می شوند. کاهش حملات صرع با یک رژیم غذایی! وی در ادامه بیان کرد: این روش از سال ۱۹۲۴ در مای کیلکین برای درمان بیماری صرع و برین تومورها و سیستمهای عصبی ابداع و استفاده شد.

محققان دانشگاه ساوت فلوریدا آمریکا با مطالعه بر روی موش ها دریافتند رژیم غذایی کتوژنیک علاوه بر کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی بدن، می تواند به کاهش حملات صرع نیز کمک کند؛ رژیم غذایی کتوژنیک حاوی میزان بالا چربی و میزان کم پروتئین و کربوهیدرات هاست. به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نتایج بررسیهای انجام شده روی موشهای آزمایشگاهی حاکی از آن است که انواعی از رژیمهای غذایی کتوژنیک که حاوی مقدار بالایی از چربی هستند میتواند التهاب پوست را تشدید کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نتایج بررسیهای انجام شده روی موشهای آزمایشگاهی حاکی از آن است که انواعی از رژیمهای غذایی کتوژنیک که حاوی مقدار بالایی از چربی هستند میتواند التهاب پوست را تشدید کنند. این مواد غذایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی نظیر ویتامین ب، روی، پتاسیم و سلنیم می باشد و منبع خوبی برای تامین پروتئین است که می تواند به حفظ عضلات کمک کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم محمودی، متخصص تغذیه درباره عوارض رژیم خام گیاه خواری و رژیمهایی که بدون اینکه تحت نظر پزشک باشد انجام شود اظهار کرد: رژیم خام گیاه خواری رژیم کاملی نیست برای اینکه پروتئین کامل گیاهی را فقط در سویا یا ترکیب غلات و حبوبات داریم که معمولا در رژیم خام گیاه خواری تامین نمیشود.

همونطور که توی بخش قبل توضیح دادیم، خیلی از افراد بدون داشتن دانش، اقدام به نوشتن رژیم برای خودشون و یا برای دیگران میکنن و در نهایت هم اسم اون رژیم رو رژیم کتوژنیک میزارن. محمودی در ادامه تاکید کرد: این رژیم را برای کاهش وزن و لاغری اصلا توصیه نمیکنیم. رژیم غذایی کتوژنیک (Ketogenic diet) روند بهبودی بیماری لایم را تسریع میکند.

رژیم غذایی برای درمان بیماری لایمبیماری لایم (Lyme Disease) از عفونت باکتری "بورلیا بورگدورفری" (Borrelia burgdorferi) ناشی میشود. طبق این رژیم غذایی توصیه میشود افراد بیشتر کالری شان را از پروتئین و چربی بدست آورند و کمتر کربوهیدرات مصرف نمایند. رژیم پالئو بر این اساس است که می گوید بدن امروزی ما با رژیم های غذایی مدرن سازگاری ندارد و آنچه باعث بروز بیماری های قلبی، دیابت و چاقی می شود همین تغییر در سبک تغذیه ای ما می باشد.  

حتی هزینه رژیم توسط اکثر بیمه های ایالت متحده آمریکا پوشش داده می شود. این رژیم مورد علاقهی همه ی سلبریتیها نیست، مثلا کلی ریپا (هنرپیشه و مجری اهل ایالات متحده) معتقد است که ما نباید خودمان را به هیچ غذای خاصی محدود کنیم. ناطقان: دکتر پروانه کریمزاده با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۰ بیمار در این طرح تحقیقاتی غربال شدهاند، گفت: اساس این طرح تحقیقاتی این است که ۲۰۰ بیمار را بررسی کنیم.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، اگرچه به بازار آمدن واکسن آنفولانزا به طور قابل توجهی از نرخ ابتلا و شیوع این ویروس کاست اما تاکنون هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نشده است. صراط: اگرچه به بازار آمدن واکسن آنفولانزا به طور قابل توجهی از نرخ ابتلا و شیوع این ویروس کاست اما تاکنون هنوز درمانی برای این بیماری پیدا نشده است.

انجام ورزش خود را به طور موقت کاهش دهید. ترکیب کنترل کالری دریافتی، اصلاح باورهای ذهنی و افزایش فعالیت بدنی، لاغری سریع بدون رژیم را تضمین میکند. منتقدان رژیم کتوژنیک، این شیوه را عاملی در جهت افزایش کلسترول خون و در نهایت بروز مشکلات قلبی عنوان میکنند. سبزیجات مملو از مواد مغذی هستند و می توانید مقادیر بسیار زیادی از آنها را بدون نگرانی از چاقی بخورید.

در مطالعهای که دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا انجام داد، کسانیکه روزانه یک مشت بادام مصرف کرده بودند، در یک دورهی ۶ هفتهای نسبتبه کسانی که رژیم غذایی با کالری مساوی ولی بدون آجیلها مصرف کردند، میزان آب شدن چربی های شکم شان بیشتر بود. مواد غذایی گیاهی بسیاری وجود دارد که میتواند برای تامین پروتئین بدن، جایگزین گوشت شود!

عوارض رژیم خام گیاه خواری/ آیا امکان برگشت وزن در رژیم خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟ این روزها که تب لاغری و تناسب اندام به شدت در میان همه و بخصوص جوانان گرم است، افراد از هر توصیه ای مربوط به رژیم و فعالیت های بدنی استقبال می کنند و گاهی بدون مشورت با پزشک آن را عملی می کنند در صورتی که می تواند مشکلات فراوانی برای آن ها به وجود بیاورد.  دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/