در حقیقت این دنیای رنگارنگ تمام سبکهای زندگی را در یک طیف گسترده وسیع از قیمتها را با بهترین کیفیت پوشش میدهد. اگر چه خرید برندهای معروف لباس ترکیه در ایران با توجه به هزینههایی مانند هزینه های گمرکی بالاتر از قیمت اصلی آنها در ترکیه تمام خواهند شد اما میتوان با خرید در فصلهای حراجی از تخفیفهای خوبی بهره برد. از آن گذشته اگر قادر به سفر به ترکیه هستید میتوانید پوشاک خود را با قیمتهایی بسیار پایینتر تهیه کنید.

با این وجود در آغاز این قرن برندهای معروف لباس ترکیه به عنوان برندی که باید دیده و حساب خرید لباس زنانه ترک شود ظهور کردند. اینترنت دسترسی توده مردم را راحتتر کرده است. این مساله به ترکیه بسیار کمک کرد تا جایی که این برندها نه تنها در سراسر کشور به رسمیت شناخته شدند بلکه برخی از آنها توانستند خودشان را در سطح بین الملل مطرح کنند. بدون شک پاریس و نیویورک را باید خانه مد فرانسه و آمریکا دانست. استانبول همین نقش را برای ترکیه ایفا میکند.

این برند در سطح جهان اعتبار خاصی دارد. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان و فرانسه از واردکنندههای اصلی این برند به حساب میآیند. به غیر از اعتبار، قیمت مناسب و مقرون به صرفه کلزیون یکی از ویژگیهای اصلی آن است. این برند یکی از برندهای برجسته ترکیه است که توانست در سال 2015 به عنوان رهبر اصلی مد ترکیه شناخته شود. این برند دسته بندیهای کاملی از جمله پیراهن، تک پوش، دامن، ژاکت، لباس ساحلی، شلوارک، کت را برای زنان و مردان در نظر گرفته است.

واکو را باید یکی از پویاترین برندهای معروف لباس ترکیه دانست. لباسهای آنها به منظور تشویق مشتریان به زندگی هیجانی و شاد و آزاد طراحی میشوند. شعار اولین فروشگاه آنها در تقسیم که در سال 1982 راه اندازی شد چیزی به غیر از «جوانترین برند ترکیه» نبود. این برند طیف بسیار گستردهای از دسته بندیهای مختلف لباس برای زنان و مردان را ارائه میدهد. همچنین یک بخش اختصاصی برای لباس عروس در نظر گرفته است. علاوه بر این این برند طیف وسیعی از آکسسوری مانند محصولات دکوراسیون منزل و لوازم آرایشی بهداشتی را نیز روانه بازار میکند.

مجموعه های زنانه آنها با هدف قرار دادن زندگی زنان پرمشغله شاغل حول پوشاک آماده میچرخد. آنها با طراحان بسیار معروفی از جمله زنیب توسان همکاری کردهاند. این همکاری در سال 2016 منجر به یک موفقیت چشمگیر در ترکیه شد. در سال 2016 آنها مجموعه جین خود را برای هر زنی بدون توجه به سایز و فرم بدن او راه اندازی کردند. همانطور که ایپک یول میگوید آنها رتیم شهر و هر لحظه زندگی را ضبط میکنند و بر اساس آن تضمین میکنند که هر زنی که لباس آنها را بپوشد اعتماد به نفس و آرامش خواهد داشت.